Dækning af udgifter til taksering

Artikel - 21. juli 2011

Har et forsikringsselskab afholdt udgifter til taksering i en oversvømmelsessag, kan selskabet få dækket udgifter hertil.

Har et forsikringsselskab afholdt udgifter til taksation i en oversvømmelsessag efter aftale med Stormrådet, kan selskabet få dækket udgifter hertil. Det gælder også, selv om det efterfølgende viser sig, at Stormrådet afviser skaden. For stormflodssager kan selskaberne få dækket taksatorudgifter i sager hvor besigtigelse har været nødvendig for afgørelse af sagen.

Se mere om takster og baggrund her.

Godtgørelse af taksationsudgifter administreres i det fælles sagsunderstøttelsessystem, Stormbasen. I Stormbasen er der et selvstændigt modul for forsikringsselskabets administratorer til at anmode om godtgørelse for sagsbehandling og taksation. Læs mere om modulet i Stormrådets vejledning til Stormbasen: Se menuen "Hjælp" på Stormbasen.

 

Spørgsmål

Eventuelle spørgsmål kan rettes til Stormrådets sekretariat via "Kontakt".

Har selskabet ikke mulighed for at sende elektroniske fakturaer kan dette gøres via "Fakturablanketten" på www.virk.dk

Sidst opdateret: 28. november 2013