Kraftig regn i weekenden 12.-13. oktober 2019

15. oktober 2019

Stormrådet undersøger lige nu i samarbejde med Miljøstyrelsen, om der er områder, som kan være ramt af oversvømmelse fra vandløb og søer efter weekendens kraftige regn.

I forbindelse med det kraftige regnvejr den 12.-13. oktober 2019, som især ramte det jyske trekantsområde, navnlig omkring Vejle, undersøger Stormrådet nu i samarbejde med Miljøstyrelsen, om der er områder, som kan være ramt af oversvømmelse fra vandløb og søer.

Ved skader efter ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer er der mulighed for at få erstatning fra oversvømmelsespuljen. Stormrådet forventer inden for et par dage at kunne give en umiddelbar vurdering af, om der er områder, som er omfattet af oversvømmelsesordningen. Stormrådet opfordrer under alle omstændigheder til, at man tager kontakt til sit forsikringsselskab, hvis man er blevet ramt af oversvømmelse.

Hvis du vil anmelde en skade som følge af oversvømmelse fra vandløb eller søer, så læs på Stormrådets hjemmeside, hvordan du gør .