Undersøgelse af voldsom regn 23.-24. juni 2016

24. juni 2016

Stormrådet undersøger lige nu i samarbejde med DMI og Naturstyrelsen, om der er områder, som kan være ramt af ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer.

I forbindelse med det kraftige regnvejr den 23.-24. juni 2016, som primært ramte den sydøstlige del af Sjælland, Sydfyn, Langeland og Ærø, undersøger Stormrådet nu i samarbejde med DMI og Naturstyrelsen, om der er områder, som kan være ramt af ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer. Stormrådet forventer inden for et par dage at kunne give en umiddelbar vurdering af, hvilke områder der i givet fald kan være tale om. Ved skader efter ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer er der mulighed for at få erstatning fra Stormrådet. Stormrådet opfordrer under alle omstændigheder til, at man tager kontakt til sit forsikringsselskab, hvis man er blevet ramt af oversvømmelse. Spørgsmål om oversvømmelsesordningen kan rettes til Stormrådets sekretariat på tlf. 41 71 50 00 eller på e-mail stormraadet@stormraadet.dk.
Sidst opdateret: 24. juni 2016