Undersøgelse af voldsom regn

03. juli 2012

Undersøgelse af voldsom regn d. 29. og 30. juni 2012: Stormrådet undersøger lige nu i samarbejde med DMI og Naturstyrelsen om der er områder, som kan være ramt af ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer.

Undersøgelse af voldsom regn den 29. og 30. juni 2012

I forbindelse med det voldsomme regnvejr, som ramte områderne omkring Svendborg, Nyborg, mellem Odense og Bogense, det sydlige Langeland og Samsø den 29. og 30. juni 2012, undersøger Stormrådet i samarbejde med DMI og Naturstyrelsen lige nu, om der er områder, som kan være ramt af ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer.

Stormrådet forventer inden for en uge at kunne give en umiddelbar vurdering af, hvilke områder der i givet fald kan være tale om. Ved ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer kan der være mulighed for at få erstatning fra Stormrådet.

Stormrådet opfordrer under alle omstændigheder til, at man tager kontakt til sit forsikringsselskab, hvis man er blevet ramt af oversvømmelse.

Spørgsmål om oversvømmelsesordningen kan rettes til Stormrådets sekretariat på tlf. 41 71 50 00.

Sidst opdateret: 03. juli 2012